Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenilirliği ve tüketici haklarını korumak adına toplu tüketim yerlerinde devrim niteliğinde bir adım atıyor.

Sabah Gazetesi'nin haberine göre, kafe, restoran, lokanta ve otel gibi işletmelerde vatandaşların ne yediğini tam olarak bilmesini hedefleyen yeni düzenleme,

Sağlık sisteminden kimler ücretsiz olarak yararlanabilir?
Sağlık sisteminden kimler ücretsiz olarak yararlanabilir?
İçeriği Görüntüle

1 Temmuz itibarıyla resmen yürürlüğe giriyor. Yeni dönemle birlikte menülerde şeffaflık dönemi başlarken, kurallara uymayan işletmelere cezai işlem uygulanacak.

Yeni düzenlemenin getirdiği en büyük değişiklik, menülerdeki et ve et ürünlerinin detaylandırılması olacak.

İşletmeler, yemeklerde kullanılan etin hangi hayvana ait olduğunu menülerinde açıkça belirtmek zorunda kalacak.

Örneğin yalnızca "köfte" veya "kebap" ifadesi yeterli olmayacak.

Ürünün dana eti mi, kuzu eti mi yoksa kanatlı hayvan eti mi içerdiği tüketicinin görebileceği şekilde yazılacak.