Kamuoyunda yarattığı, olumsuz algı nedeniyle bütçedeki ismi 2021’de, ‘görevlendirme gideri’ olarak değiştirilen görev zararları, adeta faiz giderleriyle yarıştı.
Nefes Gazetesi'nin haberine göre, Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT) için ödenen görev zararı, beş ay içinde 143 milyar 797 milyon TL’ye dayandı. En çok görev zararı ödenen kurum 76 milyar 718 milyon TL ile Elektrik Üretim AŞ (EÜAŞ) olurken, mayıs ayında EÜAŞ’a görev zararı ödemesi yapılmadığı görüldü.
Mayısta görev zararı ödenen tek KİT, Boru Hatları ve Petrol Taşıma AŞ (BOTAŞ) oldu. Böylece BOTAŞ’ın beş aylık görev zararı, 63 milyar TL’ye ulaştı. BOTAŞ’ı 4 milyar TL görev zararı ile Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu (TKİ) takip etti.
Öte yandan, KİT’ler arasında en yüksek görev zararı ödenen kurum, geçen yıl da Elektrik Üretim AŞ (EÜAŞ) olmuştu. EÜAŞ’a 2025 yılında 236 milyar 400 milyon TL görev zararı ödenmişti. EÜAŞ’ı 155 milyar TL’lik görev zararı ile Boru Hatları ve Petrol Taşıma AŞ (BOTAŞ) takip etmişti. Ayrıca, SGK’ya beş ayda 609 milyar 788 milyon TL görev zararı ödemesi yapıldı.