Milli Eğitim Bakanı Tekin'e soru önergesi veren Bekin, 'İhtiyaç yoksa neden ücretli öğretmen görevlendiriliyor' dedi.
Bakan Tekin'e yöneltilen sorular şöyle:
1-Türkiye genelinde çalışan Ücretli Öğretmen sayısı toplamda kaçtır? Son bir yılda iller bazında istihdam edilen Ücretli Öğretmen sayısı ne kadardır?
2-Bakanlığınızca her yıl çok fazla öğretmen ihtiyacı yok denilerek az sayıda öğretmen atılması yapılmaktadır. Öğretmen ihtiyacı yoksa okullarımızda neden Ücretli Öğretmenler görevlendirilmektedir?
3-Millî Eğitim Bakanlığı tarafından görevlendirilmesi yapılan Ücretli Öğretmenlerimize uygulanan ek ders karşılığı ücret, SGK‘nın tam yatırılmaması ve okullar kapandığında görevlerine son verilmesi gibi öğretmenlerimizi mağdur eden uygulamaların iyileştirilmesine yönelik Bakanlığınızca bir çalışma yapılmakta mıdır?
4-Yıllarca atanamadığı için Ücretli Öğretmenlik yaparak ailelerini geçindirmeye çalışan değerli öğretmenlerimize tazminat ve iş güvencesi gibi hakların verilmesi için herhangi bir çalışma yapılmakta mıdır?
5-Birkaç gündür Ankara başta olmak üzere farklı illerde hak arayışında olan öğretmenlerimizin talepleri Bakanlığınızca dikkate alınmış mıdır? Temsilciler dinlenmiş midir? Bu konuda bir plan/program yapılmış mıdır?
6- Hak arayışında olan öğretmenlerimizin talepleri için ilgili bakanlıklar ile görüşülmüş müdür? Görüşülmüş ise taleplerin karşılanması adına bir yol haritası belirlenmiş midir?